2013年7月14日日曜日

iTubeについて:iFI-Audioの主任エンジニア、トレステン・レッシュによる解説(4/最終回)Digital Antidote Plus® デジタル・アンティドート・プラス

Digital Antidote Plus®
デジタル・アンティドート・プラス
The Specialist Solution for Generalist Digital Sound
万能なデジタル・サウンドのプロ的解決法



What is it?  それは何か?

During the classic era of CD playback, the sound quality of CD was to put it mildly, left wanting.
The Digital Antidote was developed to widespread acclaim by Tony Taddeo. It was first available as a passive circuit in the analogue stage.
CD再生の初期の時代には、CDの音質は、控えめに言っても、不十分でした。デジタル・アンティドートは、トニー・タッデオが開発し、大きな評判となりました。それは当初は、アナログ・ステージのパッシヴ回路として利用することができました。

Digital Antidote Plus® is the 21st Century new, advanced version; ready for high-definition audio, with active technology underpinned by superlative component quality. Being an active circuit, it goes the extra sonic mile.
iFiデジタル・アンティドート・プラスは、21世紀の新しい、高度なヴァージョンです。高解像度オーディオにすぐに使用でき、すばらしい品質の構成部品によって支えられたアクティヴな技術です。アクティヴ回路なので、一層良い音を聴かせてくれます。

Why do I need it?  なぜ必要か?

If you have a digital source that you struggle to listen to for long due to ‘harness’, ‘edgy’ or ‘listening fatigue’.
音が“きつい”、“とがっている”、“聴き疲れする”などの理由で長く聴いていられないデジタル・ソースがあるなら...

If you have a digital source that is generically UpSampled or OverSampled…then the Digital Antidote Plus® is ‘just what the doctor ordered’ for your system.
全体がアップ・サンプリングあるいはオーヴァー・サンプリングされているデジタル・ソールがあるなら... デジタル・アンティドート・プラスは、あなたのシステムにとって“まさに打って付けの”技術です。

As an aside, if your system is ‘Bit-Perfect’, then you probably do not need the Digital Antidote Plus®.
余談ですが、もしもあなたのシステムが“ビット・パーフェクト”なら、おそらくデジタル・アンティドート・プラスは必要ないでしょう。

What does it do?  何をするのか?

Digital Antidote Plus® significantly reduces ringing and digital distortion; two main contributors to ‘digital sound’ that is oft described as aggressive and unpleasant.
デジタル・アンティドート・プラスは、“攻撃的な”、そして“不愉快な”と言われることの多い“デジタル・サウンド”の原因となっている、鳴り響くような音とデジタル歪みを著しく低減します。

Enjoy your digital audio for longer, thanks to Digital Antidote Plus®.  
デジタル・アンティドート・プラスによって、デジタル・オーディオをもっと長く楽しんでください。

How Does it Sound?  どう響くのか?

In a nutshell, your digital should sound more tonally accurate.
ひとことで言えば、デジタル・サウンドがもっと精確に聞こえるはずです。

- A piano (a musical instrument that is the most difficult to record and recreate) should sound wooden, not glassy with just the right amount of attack and decay.
- ピアノ(録音し再生するのがもっともむずかしい楽器です)は、適正な立ち上がりと減衰を伴い、ガラスのようにではなく、木製のように響かなければなりません。

- A double bass should sound deep, but crisp and well-defined.
- ダブルベースは深く、しかし歯切れよく、明瞭に響かなければいけません。

- You should be able to easily differentiate between one female vocalist and another. They should not all sound more alike than different.  
- ひとりの女性歌手と別の女性歌手を簡単に区別できなければいけません。各自が異なっているのではなく、全員が似ているように聞こえるのというのは、良くないのです。

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